torsdag den 9. oktober 2008

Wikipedia

Jeg har faktisk jævnligt slået ting op på Wikipedia, så det var ikke nogen helt ny oplevelse for mig.

Et eller andet sted, synes jeg, det er smart, at brugere selv kan tilføje artikler om ting, de har en viden om, men som enten ikke er medtaget, eller som mangler opdatering.

Jeg kendte ikke statistikken med hensyn til de korrekte oplysninger, men det er da tankevækkende, at der ikke er større forskel på antallet af fejl, når man sammenligner Encyclopedia Britannica (123 fejl) med Wikipedia (162 fejl). Det siger i hvert fald mig noget om, at de brugere, der opretter artikler i Wikipedia er meget sikre på, at deres viden er i orden.

Et godt værktøj efter min mening - og som det jo også blev skrevet: Søgeresultater fra Wikipedia er næsten altid at finde højt oppe på listen, når man "googler" noget.

Og nu er jeg så nået dertil i min udførelse af de 23 ting, at jeg faktisk ikke kan komme videre, før jeg har fået min MP3-afspiller, for de manglende to ting indbefatter nemlig brugen af denne! Men hvis jeg er heldig, så kommer Michael med den lige om snart! c",)

Ingen kommentarer: