fredag den 10. oktober 2008

Min MP3-afspiller og Podcast

Ja, så blev al min flid belønnet, og jeg fik min MP3-afspiller i går. "Creative Zen V" med hele 4 GB hukommelse, så der er virkelig plads til lidt af hvert.

Og "Wauv!!" siger jeg bare - den kan både optage og afspille lyd og musik, den kan afspille video, den kan vise billeder, og den kan synkroniseres med mine kontaktpersoner og kalender i Outlook!

Jeg har en lille MP3-afspiller i forvejen, så det er jo ikke ukendt for mig at overføre filer til sådan en fyr; men min fine nye Zen kan godt nok gøre tingene på en noget smartere måde, når man installerer den medfølgende software.

Så jeg har rigtig hygget mig med at lære den at kende. Jeg har både overført og slettet filer, lyttet til musik og set en video, som synkroniseringsprogrammet selv kunne konvertere inden overførslen. Jamen, hvor svært kan det være?!?

Og naturligvis har jeg også forsøgt mig med Podcast. Jeg har både abonneret på en udsendelse fra DR - selv om jeg nu valgte Filmland i stedet for De sorte Spejdere - og jeg har overført en af udsendelserne til MP3-afspilleren. Her brugte jeg funktionen ZenCast, som jo er beregnet netop til denne serie fra Creative. Igen meget enkelt.

Jeg forventer nu ikke at komme til at anvende Podcast fremover; men det er meget rart at vide, at det findes, og hvordan det virker - for man kan jo aldrig vide!

Næh, en af de funktioner i min Zen, som jeg helt sikkert kommer til at bruge rigtigt meget, er muligheden for at optage lyd! ... Nu kan jeg nemlig, i lighed med mange andre af medlemmerne i både gospel- og kirkekoret, lave optagelser under korprøven, så det bliver lettere for mig at øve og huske min stemme til de forskellige sange. DET bliver bare rigtig godt!

Ingen kommentarer: