fredag den 10. oktober 2008

YES!! ... Jeg nåede det!!

Pyha! ... Det her må vist være 23 Ting på Rekordtid!! ... Gad vide, om der uddeles en pris for hurtigste gennemførelse af projektet? For så burde jeg da være en selvskreven kandidat til den!! Nå - om ikke andet, så har jeg da nået at komme med i lodtrækningen om den bærbare computer, og det er jo osse spændende! Så der er al mulig grund til at lade champagnepropperne springe og feste for et vel overstået projekt!! c",)


Projektguppen har bedt os om - som den sidste af de 23 ting - at besvare nogle evaluerende spørgsmål, og det gør jeg da gerne.

1. Hvilken eller hvilke opgaver synes du bedst om?
Det spørgsmål er ikke så let at besvare, for der var rigtig mange sjove opgaver imellem, men overordnet set har jeg nok syntes, det har været sjovest at udforske nogle af de mange features i Google: iGoogle, Google Maps, Google Docs m.fl.

2. Bruger du nogle af de ting, du har lært i forløbet?
Ja, det gør jeg. Min iGoogle-konto er f.eks. (sammen med Facebook) blevet en af mine startsider, når jeg går på Internettet. Jeg kommer også til at bruge de forskellige funktioner i min MP3-afspiller rigtig meget - selv om det måske ikke lige er noget, jeg har lært her. Jeg har også tænkt mig at fortsætte denne blog på et mere personligt plan nu, hvor jeg ikke længere skal være så koncentreret om 23 Ting for at nå at blive færdig i tide. c",)

3. Hvad synes du om formen i 23 Ting (e-læring, selvstudie, kollegahjælp)?
Så vidt jeg kan se, har det været en fin måde at køre projektet på. Det er rart, at man kan løse opgaverne i sit eget tempo, og at man kan få adgang til dem både på arbejdspladsen og hjemmefra. Det med kollegahjælp er også rigtig godt. Det kan bringe en i tættere kontakt med kollegerne, for man får noget fælles at tale om, og man vil også ofte virke ansporende og inspirerende på hinanden.

4. Er der noget i forløbet, du synes kunne have været anderledes?
Det har jeg ikke forudsætning for at vurdere, da jeg kun har været involveret så kort tid og desuden stort set har kørt sololøb, fordi jeg har været alene på min arbejdsplads (Datastuen Munkebo) det meste af tiden.

5. Ville du deltage igen, fx 23 Ting +
Ja, det ville jeg helt afgjort, hvis jeg fik mulighed for det!! c",)

6. Har du ideer til, hvordan biblioteket kan være synlige/tilbyde services i web 2.0 miljøerne?
Nej, det kan jeg desværre ikke påstå, at jeg har.

Min egen konklusion
Det har været både sjovt, lærerigt og inspirerende at deltage i dette projekt, og jeg vil ikke alene benytte al min nye viden til eget brug - jeg vil også fluks delagtiggøre andre i den og lære flere at benytte sig af f.eks netmusik.dk, Google Maps og Google Docs - for nu blot at nævne noget.
Og nu kan jeg så med rette sige:

Been there, done that - and made it to the finals!!

Ingen kommentarer: